Nuorisotutkimusseura ry.

Nuorisotutkimusseura ry. (Finnish Youth Research Society) on vuonna 1988 rekisteröity yhdistys, jonka tarkoituksena on edistää monitieteistä nuorisotutkimusta Suomessa ja kansainvälisesti. Yhdistys edistää nuorisotutkijoiden, korkeakoulujen, tutkimuslaitosten ja nuorisotutkimuksesta kiinnostuneiden yhteisöjen välistä vuoropuhelua, kehittää tutkijoiden kansallisia ja kansainvälisiä yhteyksiä, järjestää seminaareja sekä harjoittaa alaansa liittyvää tutkimus-, viestintä- ja julkaisutoimintaa.

Nuorisotutkimusseuran jäseniksi voivat liittyä nuorisoa tai nuoruutta tutkineet tai tutkimuksesta kiinnostuneet henkilöt. Jäsenet ovat pääasiassa eri tieteenalojen edustajia ja käytännön toimijoita ympäri Suomen. Nuorisotutkimusseuralla on noin 300 jäsentä.

Nuorisotutkimusseura on Tieteellisten seurain valtuuskunnan (Vieraile ulkoisella sivustolla. Linkki avautuu uuteen välilehteen.) jäsen.

Nuorisotutkimusseuran yhteydessä toimii vuonna 1999 perustettu tutkimusorganisaatio Nuorisotutkimusverkosto.

Tilaa uutiskirjeemme

Tilaamalla uutiskirjeemme pysyt ajan tasalla nuorisotutkimuksen ajankohtaisista asioista. Voit peruuttaa tilauksesi koska tahansa.