Nordic Youth Research Symposium (NYRIS)

NYRIS on joka toinen vuosi järjestettävä Pohjoismainen nuorisotutkimuksen tieteellinen symposiumi.

NYRIS-konferensseja on järjestetty pohjoismaisena yhteistyönä vuodesta 1987 lähtien. Viime vuosina yhteistyö on laajentunut Baltiaan: vuonna 2023 konferenssi järjestettiin Tallinnassa. NYRIS-konferenssit kokoavat yhteen alan tutkijoita, opiskelijoita ja asiantuntijoita eri puolilta maailmaa. Konferenssien tavoitteena on tarkastella ajankohtaisia nuoruuteen ja nuorisoon liittyviä ilmiöitä maailmanlaajuisesti.

NYRIS2024 – Youth in a Just and Fair World

NYRIS2024 banneri.

Seuraava NYRIS-konferenssi järjestään jälleen Suomessa. NYRIS2024 – Youth in a Just and Fair World (Vieraile ulkoisella sivustolla. Linkki avautuu uuteen välilehteen.) järjestetään Tampereella 12.–14.6.2024. Konferenssin järjestävät yhteistyössä Tampereen yliopisto, Nuorisotutkimusseura, Tampereen yliopiston nuorisotyön ja nuorisotutkimuksen oppiaine, Lapsuuden, nuoruuden ja perheen tutkimuskeskus PERLA sekä Helsingin yliopiston lapsuuden ja nuorisotutkimuksen opinnot.

Nuorisotutkimuspäiviä ei järjestetä vuonna 2024 Suomessa järjestettävän NYRIS-konferenssin vuoksi.

Aiempia NYRIS-konferensseja

Tilaa uutiskirjeemme

Tilaamalla uutiskirjeemme pysyt ajan tasalla nuorisotutkimuksen ajankohtaisista asioista. Voit peruuttaa tilauksesi koska tahansa.