Oi nuoruus. Omaelämäkerrallisia tekstejä nuoruudesta eilen ja tänään

Oi nuoruus -antologian teksteistä muodostuu monikerroksinen ja moniääninen tarina siitä, miten nuoruuden merkitys ja nuorten paikka suomalaisessa yhteiskunnassa ovat muuttuneet 1900-luvun alkupuolelta 2010-luvulle tultaessa. Esiin piirtyy henkilökohtaiselta tasolta kerrottu kertomus siitä, kuinka agraarinen yhteiskunta, jossa työnteko ja niukkuus loivat nuoruuden puitteet, muuntautui lyhyessä ajassa vauraaksi teollisuus- ja tietoyhteiskunnaksi.

Nuorimman kirjoittajapolven teksteistä puolestaan avautuu puhutteleva näkökulma niihin paineisiin ja epävarmuuden ilmapiiriin, jossa tämän päivän nuoret tekevät valintojaan. Kokoelman tekstit ovat syntyneet Nuorisotutkimusseuran, Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran ja Nuoren Voiman Liiton yhteistyönä järjestämän omaelämäkerrallisen kirjoituskilpailun tuloksena.

Tekijät:
Kaisa Vehkalahti ja Essi Jouhki (toim.)
Hinta:
Julkaisuvuosi: