Maahanmuutto ja sukupolvet

Tuomas Martikainen, Lotta Haikkola (toim.)

Teos on ensimmäinen laajempi katsaus maahanmuuton sukupolvistumiseen Suomessa. Suomalaisessa tutkimuksessa ja julkisessa keskustelussa maahanmuuttajataustaisiin nuoriin liittyvät kysymykset ovat tulleet tärkeämmäksi 2000-luvun kuluessa. Tämä heijastaa maahanmuuttajataustaisen väestön sukupolvistumista, sillä maahanmuuttajien sekä ulkomailla että Suomessa syntyneet lapset ovat jo merkittävä väestöryhmä eri puolilla maata, erityisesti pääkaupunkiseudulla.

Varastossa
Kuvaus

Yhteistyössä Suomen kirjallisuuden seuran kanssa julkaistava kirja koostuu 13 asiantuntija-artikkelista. Kirjan keskeiset kohderyhmät ovat maahanmuuton ja etnisyyden tutkijat, opiskelijat ja käytännön toimijat.

Suomalaisen kirjallisuuden seura ja Nuorisotutkimusseura ry / Nuorisotutkimusverkosto, julkaisuja 106. Helsinki 2010.

Tekijä Tuomas Martikainen, Lotta Haikkola (toim.)
ISBN 978-952-222-212-1
Julkaisuvuosi 2010