Ohjeet refereille

Hyvä vertaisarvioitsija, olet lupautunut lukemaan Nuorisotutkimusseuran julkaisusarjaan tarjotun käsikirjoituksen. Kiitos siitä, sillä olet meille laadun takeena.

Nuorisotutkimusseuran julkaisusarja jakautuu kolmeen eri alasarjaan:

• Tiede-sarjassa ilmestyvien teosten sisältö ja tyyli ovat akateemisten kriteerien mukaisia.
  • Kenttä-sarjaan kuuluvat erilaiset raportit ja selvitykset.
  • Liike-sarjassa ilmestyvät ajankohtaiset yhteiskunnalliset puheenvuorot.

Referee-palautteessasi olisi hyvä huomioida, sopiiko tarjottu käsikirjoitus aiottuun julkaisutyyppiin, esimerkiksi Tiede-julkaisu edellyttää eri kriteerejä kuin Kentälle suunnatut julkaisut. On hyvä myös arvioida, onko käsikirjoitus laadukas, nuorisotutkimuksellinen, sisältääkö relevanttia ja uutta tietoa tai näkökulmia.

Tanja Konttinen

Toimitussihteeri
tanja.konttinen@nuorisotutkimus.fi

Tilaa uutiskirjeemme

Tilaamalla uutiskirjeemme pysyt ajan tasalla nuorisotutkimuksen ajankohtaisista asioista. Voit peruuttaa tilauksesi koska tahansa.