Nuorisotyön koulutusarkkitehtuuri Suomessa (2018–2019)
Tutkimuksessa luotiin kokonaiskuva suomalaisesta nuorisotyön koulutuksesta, joka on eurooppalaisittain vahva. Näkökulmana tutkimuksessa oli, miten Suomessa tuetaan nuorisotyöntekijöiden oppimista erityisesti formaalin koulutuksen puitteissa. Hankkeessa tuotettiin kuvaus suomalaisesta nuorisotyöstä eurooppalaiselle yleisölle sekä analysoitiin, millaiseen käytäntöarkkitehtuuriin suomalainen nuorisotyön koulutus liittyy.
Tutkimusraportti Youth Work Education in Finland ilmestyi joulukuussa 2019. Lue julkaisutiedote: Suomalaisen nuorisotyön koulutus on Euroopan vahvimpien joukossa, 19.12.2019.
Tomi Kiilakoski: Youth Work Education in Finland
ISBN 978-952-7175-99-6. 97 s., 20 €. 2019.
Publications (Finnish Youth Research Network) 223, ISSN 1799-9219
ISBN 978-952-372-000-8 (pdf)
Internet Publications (Finnish Youth Research Network) 149, ISSN 1799-9227 (pdf)
Teos on luettavissa vapaasti verkkojulkaisuna yllä olevasta linkistä. Painettuja kappaleita voi tilata Nuorisotutkimusseuran verkkokaupasta.
Hankkeen muut julkaisut
Höylä, Sari & Kiilakoski, Tomi (2019) Practice Architectures and Finnish Model of Youth Work Education. Teoksessa Mike Seal (toim.) Teaching Youth Work in Higher Education. Tartu: Eesti Noorsootöötajate Kogu, Helsinki: Humak University of Applied Sciences, Birmingham: Newman University, 52–62.
Kiilakoski, Tomi (2019) Diversity of Practice Architectures on Education and Career Paths for Youth Workers in Europe. An analytical Report. Youth Partnership. Partnership between the European Commission and the Council of Europe in the field of Youth.
Kiilakoski, Tomi (2019) Higher Level Youth Work Education in Europe. Teoksessa Mike Seal (toim.) Teaching Youth Work in Higher Education. Tartu: Eesti Noorsootöötajate Kogu, Helsinki: Humak University of Applied Sciences, Birmingham: Newman University, 76–85.
Hankkeen tutkijat
Tomi Kiilakoski
Vastaava tutkija
FT
Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
Tutkijan profiili