Tutkien ja tarinoiden kohti pakolaistaustaisten nuorten kestävää hyvinvointia -teoksen julkistamistilaisuus

Zoom

Teoksessa esitellään tutkimuksia, jotka on tehty kanssatutkimuksen menetelmää hyödyntäen yhteistyössä Suomeen turvapaikanhakijoina tulleiden nuorten aikuisten ja heitä ohjaavien am­mattilaisten kanssa. Teoksessa puhutaan siitä, millaisia kokemuksia pakolais­taustaisilla nuorilla on koulutuksesta ja työstä ja pohditaan, mitä nuorten koulutuspoluillaan ja työnhaussaan kohtaamille ongelmille voitaisiin tehdä. Teoksen ovat toimittaneet Tiina Rättilä ja Päivi Honkatukia Tampereen yliopistosta.

Tiina Rättilä (Tampereen yliopisto): Alkusanat

Päivi Honkatukia (Tampereen yliopisto) & Olli Sillanpää (Suomen Pakolaisnuorten tuki ry): Pakolaistaustaisten nuorten miesten unelmat tulevaisuudesta – miten tutkimme niitä yhdessä

Minna Hokkanen (Tampereen yliopisto & Tampereen Työväen Teatteri): Tarinateatteri tutkimuksen apuna

Munir Kershaw: Osallistujan näkökulma tutkimusyhteistyöhön – kokemuksia Valomo-projektista

Nina Tokola (Itä-Suomen yliopisto): Kanssatutkimusta pakolaistaustaisten nuorten naisten elämästä

Keskustelua

Teoksen tiedot

Tiina Rättilä & Päivi Honkatukia: Tutkien ja tarinoiden kohti pakolaistaustaisten nuorten kestävää hyvinvointia. Nuorisotutkimusseuran/Nuorisotutkimusverkoston julkaisuja 231, ISBN 978-952-372-013-8, Kl 32.21, 32.4, 77.1, 144 s., nid., 24 euroa.

Kirjan voi ostaa Nuorisotutkimusseuran verkkokaupasta. Tilaisuuden jälkeen sitä voi ostaa myös Tiedekirjasta ja Rosebud Booksista sekä tilaamalla muista kirjakaupoista.

Ilmoittaudu tilaisuuteen ma 15.3.2021 mennessä Lyyti-lomakkeella.

Saat sähköpostissa henkilökohtaisen Zoom-linkin ennen tilaisuuden alkua.

Tervetuloa!