Nuoret ja tulevaisuus satavuotiaassa Suomessa -seminaari ja Nuorisobarometrin 2016 julkistustilaisuus

Musiikkitalo Black Box, Mannerheimintie 13 A

Kutsumme Teidät Nuoret ja tulevaisuus satavuotiaassa Suomessa -seminaariin Musiikkitalolle Helsinkiin. Kerromme uusimman Nuorisobarometrin ja Tieto&trendit - talous ja hyvinvointikatsauksen julkaisemista tutkimustuloksista ja kuulemme nuorten ja asiantuntijoiden näkemyksiä.

Aika: Tiistai 7.3.2017, klo 9.30 - 15.30, kahvitarjoilu alkaa klo 9
Paikka: Musiikkitalo Black Box, Mannerheimintie 13 A, Helsinki

Seminaarin avaus, juontaja Unna Lehtipuu ja musiikkiesitys Sibelius-lukio
Avauspuheenvuoro, opetus- ja kulttuuriministeri Sanni Grahn-Laasonen

Nuoret nyt ja tulevaisuudessa

Katse tulevaisuudessa: Nuorisobarometri 2016
tutkija Sami Myllyniemi, Nuorisotutkimusverkosto

Taitekohtia. Nuorten hyvä elämä ja unelmat 1800-luvulta nykypäivään
professori Antti Häkkinen, Helsingin yliopisto

Nuoret Suomessa - tytöistä ja pojista polvi parantunut?
yliaktuaarit Miina Keski-Petäjä ja Markus Rapo, Tilastokeskus

Nuorten toiveammatit ja työelämän sukupuolittuneisuus
kehittämispäällikkö Mia Teräsaho, Terveyden- ja hyvinvoinnin laitos ja yliaktuaari Miina Keski-Petäjä, Tilastokeskus

Nuorten kommenttipuheenvuorot: Tapiolan lukio, Kruununhaan yläaste ja Suomen Partiolaiset ry

Lounas klo 12-13

Suomen historia nuorten silmin. Posterikilpailun voittajien julistaminen ja esittäytyminen
kehittämispäällikkö, ISLP Director Reija Helenius, Tilastokeskus ja puheenjohtaja Leena Mannila, Matemaattisten Aineiden Opettajien Liitto, MAOL ry.

Kohti tulevaisuutta: mitä voimme tehdä tänään?

Keskustelijoina: Marja-Liisa Helminen (Tilastokeskus), Hannu Karhunen (Tilastokeskus), Anniina Kurki (Lahden kaupungin nuorisopalvelut), Liisa Larja (Tilastokeskus), Ulla Nord (Me-säätiö), Kaisa Oksanen (Valtioneuvoston kanslia), Eero Rämö (Suomen nuorisoyhteistyö - Allianssi ry), Leena Suurpää (Suomen Punainen Risti), Kimi Uosukainen (Suomen Nuorisovaltuustojen liitto - Nuva ry) sekä Hanna Wass (Helsingin yliopisto).

Kansanedustajat ja poliitikot: Anders Adlercreutz (rkp.), Li Andersson (vas.), Eeva-Johanna Eloranta (sd.), Hilkka Kemppi (Keskustanuorten pj.), Mika Niikko (ps.), Saara-Sofia Sirén (kok.) sekä Peter Östman (kd.) ja Maria Ohisalo (Vihreiden varapuheenjohtaja).

Keskustelujen välipalana Kruununhaan yläasteen esitys.

Keskustelu jatkuu päätöskahveilla klo 15.

Ilmoittautuminen

Tilaisuus on täyteen varattu. Varasijoille ilmoittautuneisiin otetaan yhteyttä, mikäli peruutuksia tulee. Tilaisuutta on mahdollista seurata live-streamina osoitteessa https://stat.videosync.fi/2017-03-07-seminaari.

Leila Kaunisharju
etunimi.sukunimi@tilastokeskus.fi