Nuorisotutkimusseura Turun kirjamessuilla 30.9.-2.10.

Turun messukeskus

11.30-12.15 Jukola-lava, Turun messukeskus

Sata nuorta, sata polkua aikuisuuteen -kirja (toim. Kaisa Vehkalahti, Sinikka Aapola-Kari & Päivi Armila, Nuorisotutkimusseura 2021) kertoo tutkimushankkeesta, jossa on seurattu intensiivisesti noin sadan vuonna 2000 syntyneen nuoren kasvua kohti aikuisuutta. Mitä erilaisilla paikkakunnilla asuminen on merkinnyt nuorten arjen, irrottelutapojen, sosiaalisten suhteiden, tulevaisuudensuunnitelmien ja elämänkulkujen muotoutumisen kannalta? Mitä tutkijat ovat oppineet, kun asioista on käyty useita keskusteluja nuorten itsensä kanssa? Johanna Ritan teoksessa Melkein elämää käydään puolestaan läpi opiskelijoiden vaikeuksia koronan keskellä.

Haastateltavina Sinikka Aapola-Kari ja Johanna Rita.

Haastattelija: Merja Leppälahti

Sata nuorta, sata polkua aikuisuuten -teos on messuilla saatavilla Rosebud Booksin ja Tiedekirjan osastoilta. Tiedekirjan osastolta löydät myös valikoiman muita Nuorisotutkimusseuran tuoreita julkaisuja.