Kunniajäsenet

Nuorisotutkimusseuralla on 13 kunniajäsentä.

Nuorisotutkimusseuran kunniajäseneksi voidaan kutsua tutkimuksen tai nuorten parissa tehtävällä työllä, yhteiskunnallisella ja nuorisopoliittisella vaikuttamistyöllä tai Nuorisotutkimusseuran kehittämiseksi tehdyllä työllä ansioitunut henkilö. Kunniajäsenet eivät suorita maksuja yhdistykselle, pääsevät osallistumaan seuran järjestämiin tilaisuuksiin maksutta sekä voivat pyytää ilmaiskappaleita julkaisuista.

Nuorisotutkimusseuran kunniajäsenet

Nimen perässä suluissa vuosi, jolloin kutsuttu kunniajäseneksi.

• Dosentti Lasse Siurala, ent. Helsingin kaupungin nuorisotoimen johtaja (2008)
  • Emerita, professori Helena Helve, Tampereen yliopisto (2008)
  • Emerita, nuorisotyön ja -tutkimuksen lehtori Elna Hirvonen, Tampereen yliopisto (2015)
  • Suunnittelija Pirjo Mattila, Helsingin kaupungin nuorisotoimi (2015)
  • Nuorisoasiainneuvos Kimmo Aaltonen (2018)
  • Erik Häggman, ent. nuorisotoimen ylitarkastaja (2018)
  • Emerita, professori Elina Lahelma (2018)
  • Projektikoordinaattori Leena Louhivuori, Metropolia Ammattikorkeakoulu (2018)
  • Nuorisoasiainneuvos Olli Saarela (2018)
  • VTT, dos. Sari Vesikansa (2018)
  • Tutkimusprofessori emeritus Tommi Hoikkala (2021)
  • Informaatikko Vappu Turunen (2021)
  • Yliopistonlehtori, YTT Päivi Armila (2023)

Kunniajäsenyyksien lisäksi Nuorisotutkimusseura on jakanut tunnustuksen elämäntyöstä postuumisti professori Tuula Gordonille.

Tilaa uutiskirjeemme

Tilaamalla uutiskirjeemme pysyt ajan tasalla nuorisotutkimuksen ajankohtaisista asioista. Voit peruuttaa tilauksesi koska tahansa.