Verkkojulkaisut

Mixed Methods in Youth Research

Helena Helve (ed.)

Mixed Methods in Youth Research is based on the seminars and meetings which took place under the auspices of the Nordic-Baltic Youth Research Doctoral School Network, and on the regular cooperation between the Universities and research institutions included in this programme.

Read the online publication here (pdf). Saatavilla verkkojulkaisuna.

 

Lisää koriin

Media + lapsi + kasvatus. Mediakasvatuksen tutkimuksellinen kehittäminen

Fanny Vilmilä

Mediakasvatuksen tutkimuksellinen kehittäminen -hankkeessa kartoitettiin lasten mediakasvatuksen tutkimusta sekä rakennettiin yhteistyössä mediakasvatuksen ja sen tutkimuksen ammattilaisten kanssa lasten ja nuorten mediakasvatuksen tutkimuksen tulevaisuuden suuntaviivoja. Lisäksi hankkeessa avattiin tiedon sovellettavuuteen ja yleistajuistamiseen liittyviä mahdollisuuksia.

Voit tilata julkaisusta paperiversion tai ladata sen maksutta käyttöösi tästä.

Lisää koriin

Den sökandes blick. Uppsökande ungdomsarbete som yrke samt utveckling av yrkesområdet – synpunkter från det praktiska arbetet

Anne Puuronen

Ungdomsforskningsnätverkets forskare Anne Puuronen har utrett tillvägagångsätt som används inom uppsökande ungdomsarbete. Hon konstaterar att det kommer ett tydligt budskap från ungdomsarbetets fält: De tillvägagångssätt som används inom uppsökande ungdomsarbete bör uppfattas som ett samspel där målet är att stöda den unga i att framskrida enligt sina egna planer och samtidigt beakta behoven i den ungas livssituation.

Nätpublikationen

Du kan köpa boken här.

Lisää koriin

Children’s Media Barometer 2013 - summary

Annikka Suoninen

The Children’s Media Barometer research carried out in 2013 explored the media uses of 0–8-year-old children.

Various media play a strong role in the daily lives of children starting from babyhood. The most important media content for babies are music and books. Children start watching audiovisual programmes at 1–2-years of age and playing digital games becomes common at 2–4-years of age. The internet is now a part of the lives of even the smallest children, as 93 per cent of all 0–8-year olds used the internet at least occasionally. Watching audiovisual programmes has overtaken the playing of games as the most important reason for internet use among young children.

Download for free

You can purchase the paper version here.

Lisää koriin