Nuorisokasvatuksen teoria. Perusteita ja puheenvuoroja (2. painos)

Tämä julkaisu on loppuunmyyty

Nuorisokasvatuksen teoria kokoaa yhteen erilaisia näkökulmia nuorten kasvuun, kasvattamiseen ja oppimiseen sekä arvioi yhteiskuntaa nuorten kasvamisen ympäristönä. Se asettaa vuoropuheluun eri teoriaperinteitä ja nykyilmiöitä antaen näin monitieteisen teoreettisen sisällön nuorisokasvatuksen käsitteelle. Kirjassa yhdistyvät nuorisokasvatuksen teorian monipuoliset avaukset ja yhteiskunnan ajankohtaiset nuorisokasvatuksen käytäntöjä koskettavien ilmiöiden analyysit. Käsillä olevalla teoksella on suuri tilaus, sillä vastaavanlaista, eri tieteenaloja yhdistävää kokoomateosta nuorten kasvatuksesta ei ole Suomessa ilmestynyt.

Kirjan kirjoittajat ovat kasvatus- ja sosiaalitieteiden asiantuntijoita. Kirja soveltuu niin oppikirjaksi ammattikorkeakouluihin ja yliopistoihin kuin nuorisokasvatuksen ammattilaisille sekä kaikille kasvun, kasvatuksen ja nuorten yhteiskuntasuhteen kysymyksistä kiinnostuneille.

Tekijät:
Elina Nivala ja Mikko Saastamoinen (toim.)
Julkaisuvuosi:
Julkaisun numero:
Nuorisotutkimusseuran julkaisuja 73 & Kuopion yliopiston sosiaalityön ja sosiaalipedagogiikan laitos.
ISBN:
978-952-5464-78-8